Medicina.hr

Internet

Mladi vegani ne dobivaju dovoljne količine nutrijenata?


06.09.2002. Prema nedavno objavljenoj studiji švedskih istraživača, mladi vegani možda ne dobivaju dovoljne količine nekih esencijalnih nutrijenata.

U istraživanju je o svojim prehrambenim navikama ispitano 30 vegana, dobne skupine između 16 i 20 godina.
Također su analizirani uzorci krvi i urina da bi se utvrdila prisutnost esencijalnih nutrijenata. Rezultati su uspoređeni sa rezulatima slične skupine adolescenata koji u svojoj prehrani imaju inkorporirane životinjske proizvode.

"Prehrambene navike vegana značajno variraju i ne zadovoljavaju prosječne zahtjeve za nekim esencijalnim nutrijentima," izjavili su istraživači te posebno ukazali na nedostatan prehrambeni unos vitamina B12, vitamina B2, vitamina D, kalcija i selena.
Čak i nakon što su u prehranu vegana uključili dodatke u prehrani, rezultati su pokazali da je unos kalcija i selena ostao nizak.

S druge strane, pokazano je da vegani imaju veći unos povrća, grahorica i suplemenata u prehrani. Kod muškaraca vegana, zamijećena je veća tendencija gubitka tjelesne mase te manji indeks tjelesne mase. Ovakve razlike nisu uočene kod žena vegana i žena koje jedu meso ili druge životinjske proizvode.

"Važno je da se adolescenti, pogotovo vegetarijanci dobro upoznaju, i toretski i praktično, o načinima kombiniranja hrane i pripravljanja zdravih obroka," zaključili su autori.

Izvor: American Journal of Clinical Nutrition 2002;76:100-106.

Vijest preuzeta s portala www.vitamini.hr

Dodaj u favorites
Postavi kao pocetnu
Podaci dostupni na ovim stranicama ne mogu, niti teže za tim da budu zamijena za liječnički pregled. Tvrtka Intermed. d.o.o. nije i ne može biti odgovorna za provizorno postavljenu dijagnozu i liječenje na osnovi podataka dostupnih na ovim stranicama. Brigu za vlastito zdravlje uvijek povjerite vašem osobnom liječniku.